dimecres, 7 de setembre del 2011

Per acabar l'estiu... Raid In France

Ara feia dies que no escrivia cap article, la veritat és que des del juliol estic bastant aturant en quant a curses, però no m'he parat, no us ho penseu pas.
Era a finals de juny quan el Jorge es posava en contacte amb mi i se m'oferia l'oportunitat de córrer el Raid In France, un dels raids integrants del calendari mundial de Raids d'Aventura 2011 (Adventure Race World Series) i, com us podeu imaginar, no vaig deixar escapar l'oportunitat, tot i que tenia previst anar als Carros de Foc.

La veritat és que enguany no tenia previst córrer cap raid d'aquestes característiques, però si que tenia moltes ganes de participar en el Raid In France 2012, que serà Campionat del Món.
De bon inici es va anar configurant l'equip, un equip una mica especial, format per un Colombià (Jorge), un Finlandès (Pekka) i dos catalans (l'Eli i jo). Mai abans havíem corregut junts i, personalment, només coneixia a l'Eli d'haver-nos enfrontat a la Copa Catalana i a la Lliga Espanyola amb dos equips diferents.
Així doncs, ens vam començar a posar mans a l'obra mitjançant internet, a entrenar molt i a anar enllestint tot el material per tenir-ho tot a punt per finals d'agost. Una mica just en quant a entrenaments (ja que hi havia les vacances pel mig) però que calia apretar les dents.
El dia 24 anava a recollir el Jorge i el Pekka a l'aeroport i me'ls enduia cap a casa, era la primera vegada que els veia i tenia 15 hores per fer-me'n amic abans no arribés l'Eli ja per marxar cap als Hautes Alpes.
De seguida ens vam relacionar molt bé i, un cop tots quatre junts, partíem cap a França. Durant una setmana hauria de posar a prova el meu limitat francès i el meu extralimitat anglès, sort que el Jorge parlava bé el castellà i l'anglès.
En poc menys de 7 hores ja estàvem a Buis Les Baronnies -centre neuràlgic de la competició- i passàvem els oportuns controls de material i de certificats. Ara només ens havíem de preocupar de posar a punt quatre detalls, anar al briefing el dissabte al migdia i entendre el millor possible el funcionament del raid.
Us faig quatre cèntims de com anava el raid:
- Havíem d'entregar 3 bosses a l'organització amb, només, el material obligatori de Cordes, Btt i Caiac.
- S'havia de treure tots els components extra de la bici al finalitzar cada secció de btt i muntar-ho abans de cada secció (pedals, portamapes, llums, goma, comptaquilòmetres, etc.).
- També havíem entregat 2 bidons de màxim 50kg amb menjar, roba i tot el que volguéssim. Només els trobaríem 2 vegades durant els quatre dies de competició, és a dir, cada 33 hores aprox.
- Abans de cada secció se'ns donava els mapes i el llibre de ruta d'aquesta.
- Hi havia 2 grans talls horaris explicats durant el briefing més un altre que només sortia en el llibre de ruta.
- Es tractava de 4 dies de competició on hauríem de recórrer uns 400km i 16.000m. de desnivell positiu amb caiac, btt i cursa a peu.
- Durant els 4 dies havíem de parar, obligatòriament 8 hores a descansar en torns de, com a mínim, 2 hores.
El diumenge a les 6 del matí se'ns emportaven amb bus durant 2,5h fins a Saint Nazaire en Royans, localitat d'inici del Raid. El raid començava a les 10 del matí amb 16km de caiac pel Riu Drôme en el qual s'havia de carregar el caiac per terra durant 1km.
Tot seguit una ràpida secció a peu per l'interior d'una riera fins a trobar la bici. Primer problema, la roda del Pekka estava punxada. A més a més de muntar les bicis, també n'havíem de reparar una.
88km de btt seria la primera secció important. Molts errors orientant, el cansament físic i mental i haver de superar el 80% del desnivell empenyent la bici ens feia destinar 27h en aquesta secció. Massa temps però entràvem dins del tall. Ara venia una secció a peu de 14km on hi trobaríem una bonica cova i un espectacular barranc (tot i que el vam fer de nit). Aquí vam recuperar una mica de temps traçant línies rectes pel terreny, brut o net. El que no ens esperàvem era un altre tall que hi havia al final del barranc i que no hi comptàvem, ja que només estava especificat en el llibre de ruta de la secció i no en el general ni en el briefing.
Aquí ens van fer saltar 3 seccions i aturar-nos durant 5h abans de continuar amb 39km de caiac que van resultar la nostra sentència.
Una forta gastrointeritis del Pekka ens feia avançar molt lentament pel riu i aturar-nos 17 hores al finalitzar aquest per intentar recuperar el nostre company.
Després d'un dia aturats repreníem la marxa, lentament però amb l'únic objectiu de tirar endavant i gaudir de la cursa i de l'indret. Primer ens tocaven 16km a peu amb un espectacular i exposat ràpel de 60m i després una btt de 100km (com no empaitant la bici) en els quals ens van tornar a tallar i estalviar una bona part de la secció.
Ja per acabar, una espectacular prova de cordes en una cresta sobre Buis Les Baronnies, posava punt i final a aquesta edició del Raid In France.
Després del primer tall ens vam haver de saltar 40km de btt + 20 de trekking + 23 més en btt.
Esportivament no és el millor resultat que podíem esperar i que podíem aspirar. La 27a posició final no ens és massa agraïda. Però personalment ha estat una experiència molt enriquidora. L'aventura viscuda entre quatre desconeguts passant-les de tots colors durant 4 dies de cursa non stop i havent-nos de comunicar en 4 idiomes diferents i consolidant una gran amistat que creiem que ja perdurarà en el temps. És la grandesa dels Raids.
Free team

Això sí, m'he quedat amb unes ganes boges de preparar-me a consciència l'edició 2012 d'aquest raid i poder-me treure l'espina clavada enguany.
Amb només una setmana de recuperació, aniré aquest cap de setmana al Raid de Lliga Espanyola a Conca amb l'equip Peña Guara - Hoko. La setmana vinent us passo la crònica.