dilluns, 27 de febrer del 2012

Penyes Altes per Canals del Goter

Després de 15 dies per Equador i abans d'explicar-vos l'aventura, us presento una de les últimes rutes que vaig fer per entrenar el raid equatorià.
Vistes de la Cerdanya des del Penyes Altes
Com que la neu encara no havia fet acte de presència al Cadí, vaig aprofitar per anar fins el Penyes Altes, un dels cims que més m'agrada pujar de la comarca, tant per la bellesa del seu recorregut com per les impressionants vistes que pots gaudir quan ets a dalt.
A més, s'ha de superar un desnivell de més de 1.200m, cosa que ho converteix en una ruta exigent.
Per acabar de perfilar la preparació, vaig optar per anar per les Canals del Goter, un camí que sabia que existia però que no hi havia passat mai. Per trobar-lo vaig utilitzar el mapa Alpina dels Cavalls del Vent.
El camí comença a la carretera de Coll de Pal, al revolt de Gréixer i on s'hi pot aparcar el cotxe amb comoditat.
Iniciem la ruta en direcció Gréixer, passem les cases i, a 500m trobem un trencant a la dreta que ens porta cap al Pla de l'Argelaguera i cap el Coll de l'Avet. Al principi la pujada és exigent per pista i, de mica en mica, es va convertint en un bonic corriol (encara més exigent). Continuem amunt fins el coll de la Cabrera on, enlloc de seguir cap el Nord Oest cap a Coll de Moixeró, ens hem de fixar en un camí que marxa cap a l'est. L'agafem i passem per sota les parets del Moixeró, passem sense dificultat per les Canals del Goter i ens plantem al Pla del Moixeró.
A partir d'aquí seguim les marques taronges dels Cavalls del Vent en direcció est fins arribar al Penyes Altes (2.279m.). L'últim tram és una mica tècnic i s'ha de grimpar una mica, res difícil si s'hi para atenció.
Una vegada a dalt podem contemplar unes espectaculars vistes cap el Catllaràs, Rasos de Peguera, Ensija, Pedraforca, Cerdanya, etc.
Ara ja toca baixar, tornem enrere fins el Collet Raset i baixem per la Canal de la Serp. Un camí també molt bonic i que passa per enmig d'una espectacular fageda (molt recomanable fer-lo de pujada per entrenar) i que ens retorna a Gréixer.
Només ens falta arribar al cotxe i fer un bon berenar, que ens l'hem ben guanyat.