diumenge, 29 de juny del 2014

Campionats d'Espanya de Btt-O i camí cap el Mundial de Polònia

El 14 i 15 de juny es va disputar el Campionat d'Espanya d'Orientació en Btt (CEOBM) a Llanes, Astúries.
Després de participar a la World Cup de Dinamarca estava molt motivat per fer un bon paper en aquests campionats i poder-me guanyar un lloc per anar al mundial de Polònia a l'agost.
En un dels bonics paratges de Llanes
Mapa i ruta de la mitja
El dissabte al matí es va celebrar la prova de mitja distància. Es tractava d'una cursa molt ràpida, amb bastants eleccions de ruta i que amb el lactat a tope era difícil escollir el camí bo. La cursa em va anar bastant bé en quant a resultat final, però no estic massa content del meu rendiment ja que vaig fer alguns errors greus en les balises 1, 8 i 19 que em van allunyar de la victòria. Al final la segona posició, un subcampionat d'Espanya prou bo. 
Final de la mitja
Pirmer mapa de l'sprint
A la tarda tocava la cursa sprint, aquí la història canviava. Es tractava d'un mapa urbà amb un tram de platja i un altre tram rural. En aquesta ocasió la clau estava en estar tota l'estona concentrat per no equivocar-te enmig dels carrerons de la bonica població de Celorio. Vaig començar la cursa realment molt bé, però en pensar "va, va, que vas bé!" em vaig desconcentrar i equivocar de camí. Aquí sí que el lactat i el cor sortien per les orelles i la boca respectivament i t'obligava a parar per trobar-te enmig del laberint urbà. Greus errors a les 3, 6, 19 i 21 em van fer perdre un temps d'or i allunyar-me massa de les posicions de podi. Quarta posició en aquesta prova.
2n mapa sprint
El diumenge al matí era l'ocasió de la prova de llarga distància, a priori la que se'm dóna millor. L'objectiu era clar, sortir a fondo, no fer errors i aguantar l'hora i mitja que havia de durar com fos. A part tenia la semi-pressió que l'Iván, guanyador de la mitja, sortia només 3 minuts davant meu. Vaig sortir com una fletxa i, per sorpresa meva, a la balisa 3 el vaig atrapar. Vaig continuar donant gas, fent algun petit error (de camí a la 4) i ampliant la meva avantatge. Va ser una mala elecció de ruta entre la 8 i la 9 la que em va fer perdre més de 2 minuts i que em va fer perdre la concentració fantàstica que portava fins el moment. Més errors en la 10, 11, 13, 19, 21 i 23 ja em van fer perdre totes les possibilitats i haver-me de conformar, una altra vegada, amb la quarta posició. Darrera d'un Toll, Ángel i Fran intractables i que demostra la gran rivalitat i lluita que hi ha a les proves de Lliga Espanyola de btt-O per aconseguir estar al davant. Això sí, també s'ha de destacar el bon rotllo i companyerisme que hi ha entre tots els corredors. 
Tram de platja. Foto: S. Mazarico
Mapa llarga
Tot i no fer les millors curses de la meva vida, el meu rendiment ha estat bastant bo i he pogut guanyar-me un lloc per anar al mundial de Polònia. La motivació és màxima ja que disposaré de pràcticament dos mesos per preparar-ho i tinc molt marge de millora.
Ara ja estic afilant les eines pel Raidaran, el Campionat de Catalunya de raids i puntuable per la Lliga Europea que es disputarà del 3 al 6 de juliol a la Vall d'Aran.
A partir de llavors totes les forces aniran centrades en preparar el mundial de btt-O on espero poder trobar-m'hi el 200% i fer un molt bon paper.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada