dimecres, 17 d’octubre del 2012

3 Dies d'Orientació de Navarra

Una mostra del bosc
Després d'un estiu molt parat en quant a curses, tenia moltes ganes de tornar-m'ho a passar bé corrent. I la veritat, la cosa no podia anar millor.
Feia un munt de temps que no anava a cap cursa d'orientació, estava poc motivat per curses curtes i ho havia aparcat una mica.
Després d'un intent al Campionat de Catalunya d'ultrallarga, on vaig pillar bastant, a més a més de fotre'm un turmell enlaire, els companys del COB em van oferir la possibilitat d'anar a córrer els 3 dies de Navarra.
El dijous fèiem cap cap a la Sierra de Urbasa, en poc més de 5 hores ens hi presentem, ja de nit però no ens podem resistir a provar alguna de les balises del Model Event. És increïble! una megafageda en un indret súper pla i on hi havia uns blocs de pedra que no havia vist mai... quines ganes que arribi demà!
L'arbre més petit que hi havia




El divendres es lleva plovisquejant, fa una mica de fred però superable. El mapa és a escala 1:4.000, amb una equidistància de 2m i hi ha corbes de nivell auxiliars a 1m!!! Increïble. Agafo el mapa i em trobo amb un passadís de pedres que parteixen el mapa d'est a oest, quin cacau, fallo les dues primeres fites i m'ho agafo gairebé caminant. Sé que no puc fer un bon resultat, o sigui que l'objectiu és entendre-ho tot. Acabo la cursa molt lluny de les primeres posicions, però m'és igual, he gaudit com un nen dins d'aquest bosc de fades, a veure com anirà demà.
Mapa divendres: Mitja - Sprint
El dissabte el tema pinta diferent, per començar no plou, però fa fred. El mapa d'avui és a escala 1:10.000 i també hi ha laberints de pedres. Faig les primeres 4 balises a bon ritme, però a l'arribar a la 5 se'm presenta el primer laberint. A diferència d'ahir les pedres són megagrans, i has d'afinar molt per veure per quin passadís et fiques i per aconseguir trobar els passos bons per creuar els passadissos. Uns quants errors de 15-20 minuts i els primers a "Cuenca", en alguna altra cursa hauria plegat després d'un parell d'enganxades d'aquestes, però aquí no, m'ho estic passant de conya i és un repte el sol fet de trobar-te.
Mapa dissabte: Llarga
Diumenge ni carn ni peix, mapa a escala 1:7.500 i més de la meitat de la cursa entremig de les pedres, però quin munt de pedres que hi ha aquí!! M'enganxo a les dues primeres i decideixo caminar fins a la 10 i afinar tant com pugui. Tot i així encara faig errors, però estic meravellat.
Finalment s'acaba el cap de setmana, no sé en quina posició he quedat ni quant m'han tret els primers (tampoc entenc com poden córrer tant en una zona tant tècnica), però no m'importa, ho he passat genial en potser el millor i més difícil mapa on he corregut mai. A més a més ho he passat molt bé amb els amics amb qui he compartit aquest cap de setmana i ja tinc ganes de tornar-hi.
Mapa diumenge: Mitja
Aquesta setmana cap a la Sierra de Guara a córrer el Campionat d'Aragó de Raids i Campionat d'Espanya de Bombers i Policies.

1 comentari:

  1. molt be david!!! urbasa es aixi, no pateixis. bona sort el cap de setmana. ens veiem.

    ResponElimina