dilluns, 17 de gener del 2011

La Romeufontaine

Ahir, diumenge 16 de gener de 2011 es va disputar una nova edició de La Romeufontaine, una cursa a peu sobre neu, que té lloc a la localitat de Font Romeu, a les pistes d'esquí del mateix nom i a la zona de les Bulloses.


Com en les edicions anteriors, els corredors podíem escollir entre 3 recorreguts: 40, 25 i 12 km.
Personalment i, havent-hi participat en les 3 edicions anteriors, vaig tornar a decantar-me per fer el recorregut de 40km. En principi havia de tenir 37km, però degut a que no hi havia tanta neu com es preveia, l'organització la allargar el recorregut, deixant-lo en 42km i 1.700m de desnivell positiu.

Elevation Profile

El dissabte a la tarda ens vam haver de presentar a l'oficina de turisme de Font Romeu -on hi havia una petita fira d'expositors de roba i informació diversa sobre trails i ultratrails- per tal de recollir el dorsal i la samarreta de record que donaven a tots els corredors. 
Amb tota la documentació a sobre, anem amb el Jaume, el Mas, la Laura i el Xavi a buscar un restaurant per poder sopar bé i a les 10 a dormir, havíem de reposar bé per l'endemà.
A les 6 del matí ja sonava el despertador, quatre mandres, esmorzar, un cafè, buidar l'estómac al costat d'un pi i cap a la zona de sortida, on hi ha 250 corredors més que, també, ja estan a punt per iniciar la cursa.
Són les 7:20, últimes informacions (que no ens aporten res de nou perquè no ho entenem), saludem uns quants coneguts més, ens desitgem sort amb el Xavi i l'Abel i a les 7:30... SORTIDA!!!
Començo una mica a l'expectativa, encara és fosc i les primeres pistes forestals estan ben glaçades. Encara no portem 5km de cursa i ja tinc el colze vermell, encetat i botit, per poc que no li faig penal i expulsió a un francès que anava davant meu.
De mica en mica es va fent clar i puc començar a trobar el meu ritme. Arriba la primera hora de cursa i ja porto una mica més de 10 km, estic content perquè porto un molt bon ritme.
Continuem per les pistes d'esquí de fons de Font Romeu i encarem una pista vermella d'esquí alpí per baixar fins a la part més baixa i més nord de l'estació. Ara tocarà encarar una volta amb lleugera pujada fins als peus del Carlit, passant pel costat dels estanys Llat i Llong. 
Alguns dels amics a l'arribada
Acabem d'arribar a l'estany de Sobirans i iniciem el retorn cap al Llac de les Bulloses, passant per tot el conjunt d'estanys del Carlit. Durant el retorn tinc una mica de baixada física, afluixo una mica el ritme, em prenc un gel i vaig fent sense aturar-me.
Finalment arribo a la presa de les Bulloses, ja en tenia ganes, feia 15km que no trobàvem cap avituallament i amb tota la neu de la zona, portàvem 1h30' sense avituallament.
Ara només faltava un tram crític, tornar a pujar per la pista vermella que anteriorment havíem baixat, era molt dreta i patinava bastant, m'ho agafo amb filosofia i vaig remuntant metres i posicions.
Ja torno a estar a l'estació d'esquí i només queden 7km de baixada, em dedico a allargar la passa i a gaudir del descens, a veure si puc arribar amb un bon temps i una bona posició.
L'arribada és al pavelló poliesportiu de Font Romeu, on m'hi planto en 20a posició i amb un temps final de 4h34'54".
Allà ens hi anem trobant la resta de companys que hem participat en les diferents curses i comentem la jugada.
Per finalitzar, em quedo amb les bones sensacions, la bellesa del recorregut per on hem passat i el bon temps aconseguit. Ja tinc ganes de tornar-hi l'any vinent.

Resultats 40km
Resultats 25 km
Resultats 12km

1 comentari:

  1. Què passa tio?

    M'acabo d'enllaçar al teu blog. Jejej. Estàs parit un "fiera".

    Que continuiis així i que et vagin bé les coses.

    Ens veiem!!
    cuidat!!
    Òscar Caldera

    ResponElimina