divendres, 13 de maig del 2011

Btt per la terra del llargandaix

Els dos protagonistes
Després d'una setmaneta mig de repòs, em truca el Marc Verdaguer per veure si tinc ganes d'anar a entrenar per la seva terra adoptiva, a St. Feliu de Pallerols, al límit del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

A les 10 del matí em planto a casa seu, en principi havíem de ser més colla però, per diferents motius, només ens hi trobem l'amfitrió i jo.
El dia pintava molt calurós, el Marc ja m'havia avisat, i en les dues curses que havia disputat per la zona ja havia escarmentat, així que no estalvio aigua i m'enduc un bidó de mig litre i un camelback de 1,5l (un altre bidó no m'hauria fet nosa si la ruta s'arriba a allargar).
Sortim de casa seu i, en menys de mig quilòmetre, ja comencem a pujar. D'això se'n diu escalfar de cop. Un divertit i dret corriol ens fa posar el plat petit i pujar les pulsacions només de començar.
El cim de les 3 Creus
El corriol combina trams bastant drets amb trams més planers, de tota manera, té parts exigents tècnicament.  El recorregut és molt variat, des de trams pedregosos on la dificultat rau en mantenir l'equilibri sobre la bici, fins a trams ràpids dins d'increïbles fagedes i esquivant boixos.
Després de sortejar la cara nord del volcà del Traiter, vam dirigir-nos cap a Les Medes i ens vam enfilar a la serra amb el mateix nom, on vam aprofitar per esmorzar-hi, al cim de les Tres Creus, almenys així ho vam anomenar nosaltres en trobar-hi tres creus dedicades a les víctimes de la Guerra Civil.
Ara ens esperava un divertit descens per bonics corriols per dins la fageda i que no comportaven cap dificultat tècnica, just abans d'agafar una pista forestal fins a Cogolls, passant abans, per l'espectacular gorg i salt del Molí dels Murris on, en el Rogaine del 2009, hi havien fet banyar els corredors que volien aconseguir la fita 90.
Baixant una de les trialeres
Ara toca el tram menys atractiu de la ruta, una pujada per asfalt fins a trobar la pista i els corresponents corriols que ens porten fins a la cara sud del Volcà del Traiter.
Finalment arribem a la primera pista que havíem trobat a l'inici del recorregut, el qual desfarem, amb alguna variant, podent gaudir així, d'una ràpida, tècnica i divertida baixada -amb algunes variants- de 6 km fins tornar a arribar a St. Feliu.
En definitiva, el Marc em va permetre gaudir d'una sortida matinal en bici de muntanya per una zona increïble, alguns trams de la qual ja havia recorregut en el Rogaine de Les 3 Valls.
Torno a especificar que, per seguir-la, cal un bon nivell tècnic de la bici de muntanya, tant en pujada com en baixada i que no es passa per cap font ni per cap poble, pel que en època de forta calor cal anar ben previst d'aigua.