dimecres, 21 de març del 2012

Tornem-hi

Després de tornar i mig recuperar del Huairasinchi (tot i que no sé què passa que les cames no van al 100%) i passar-les canutes a la cursa de muntanya de Casserres vaig tornar a la btt-O.


Mapa llarga distància
Aquesta vegada era a prop de Saragossa, a Alpartir i a la Almunia de Doña Gorina. Era la meva estrena a la Lliga Espanyola de Btt-O i tenia ganes de fer un bon paper, així que vaig procurar arribar-hi descansat i donar-ho tot.
El dissabte era la cursa de llarga distància, a priori la meva bona, però el fet de ser score (havies de fer totes les fites però sense un ordre determinat) m'anava una mica en contra.
Només de començar ja vaig perdre molt temps, el triangle de sortida no em va deixar veure que no tenia accés clar cap a la primera fita que havia escollit i vaig decidir deixar-la per més endavant. A més, uns corredors taronges pintats en el mapa indicaven que no hi havia camí però sí pas de maquinària agrícola. A l'hora de la veritat, però, camps llaurats i impossible transitar-hi. Això em feia perdre, també, molt de temps a la segona balisa.
A partir d'aquí entro al mapa i començo a rodar ràpid, a no perdre'm i a recuperar posicions. Només una possible mala elecció d'enllaç de balises em pot fer perdre una mica de temps.
Un error de col·locació de l'última balisa del meu recorregut (última o penúltima de gairebé tothom), i posterior rectificació, va fer que els primers corredors se la trobessin mal posada i hi perdessin bastant temps buscant-la. Quan hi vaig arribar jo ja estava ben posada i no em va fer encantar.
Finalment 3r de la cursa però la van anul·lar per l'error de l'organització. A la balisa anterior a la zona conflictiva anava 4t a un minut del segon i del tercer, o sigui que un molt bon resultat en l'estrena tot i el mal inici.
Sensacions prou bones, 35km, 860m de desnivell positiu i mitja de més de 18km/h, comptant parades a mirar mapa, errors i empaitar la bici pels camps llaurats.
El diumenge la història era diferent. La mitja distància, moltes balises, terreny molt pla i molt ràpid. Em feia por perquè jo no sóc massa ràpid i aquí sí que es premia qui orienta més ràpid.
Mapa mitja distància
Tot i això surto a donar-ho tot, memoritzar tant com puc el mapa, no parar per llegir-lo, intentar tancar la boca perquè no se m'escapi el cor i estar de sort de no estimbar-me en alguna de les moltes corbes en què em vaig jugar la pell.
La veritat és que vaig poder anar bastant ràpid i sense perdre massa temps orientant però, un error de concentració a la balisa 6, alguna mala elecció de ruta i no recordar-me que després del 13 ve el 14 i no el 5 em va fer perdre un temps molt valuós.
Al final i després de 21km i 22km/h de mitja aconsegueixo la 7a posició, a 6 minuts del primer i a menys de 4 del podi.
També bastant content però un pèl decebut per dos errors tontos que em treuen de la lluita pel podi, però bé, d'això es tracta en les curses d'orientació. 
Les properes més i millor!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada