diumenge, 27 de maig del 2012

Btt pel Catllaràs Nord

La ruta ens ofereix grans vistes
Avui us presento una ruta en btt per la cara nord del Catllaràs. No és una ruta molt molt dura però és bastant lenta ja que hi ha forts desnivells que s'han de superar i les baixades no són massa ràpides. A més a més, hi ha només un parell de corriols però s'han de fer, en part, a peu.
La ruta comença i acaba a La Pobla de Lillet, des d'on ens endinsarem als fantàstics paratges del Catllaràs. Tot i ser bastant pistera, es fa molt agradable circular-hi ja que les màgiques fagedes i les vistes que ens ofereix aquesta serra ens fa desconnectar de tot.
Xalet del Catllaràs
De bon començament afrontarem el desnivell més gran del recorregut, ascendint des de la Pobla (847m) fins al Coll d'Ardericó (1.472), passant pel Xalet del Catllaràs i tenint unes impressionants vistes de la Serra del Cadí i del Puigmal.
Seguidament passarem pel costat del Refugi d'Ardericó i ens dirigirem, per dins d'una impressionant fageda, fins a la Collada de Montclús.
Ara ens tocarà baixar fins a la carretera de La Pobla a St. Jaume de Frontanyà, on agafarem una pista en pujada que ens durà a l'inici del corriol del Grau de Boixeda. Aquest corriol és una mica perdedor i s'ha d'estar atent a les estaques taronges primer i, després, a les marques vermelles. En alguns trams ens obligarà a baixar de la bici, però no ens importarà gràcies a la bellesa de l'indret.
A l'arribar a la pista ens dirigirem cap a Coll de Palomera, Coll de l'Arç i baixarem fins a l'Aranyonet, una casa i una ermita mig en ruïnes però que ens captivarà.
Una de les fagedes
Des d'un pèl abans de l'Aranyonet seguirem les marques grogues i no les deixarem ja fins a la Pobla.
Passat l'Aranyonet, però, un corriol bastant dret i revirat ens farà baixar fins la riera de l'Arija, la qual haurem de creuar unes quantes vegades i segur que ens farà mullar els peus. Per aquest tema és aconsellable no fer aquesta ruta a l'hivern.
Ara ja en poca estona arribarem a la Pobla, no sense abans passar per Sta. Maria de Lillet.