dijous, 20 de març del 2014

Estrenem la temporada de Btt-O a Navalcarnero. No hi ha excuses

La setmana passada em vaig desplaçar fins a Navalcarnero (Madrid) per disputar la primera prova de la Lliga Espanyola d'Orientació en btt.
Com és habitual en aquestes dates, la gent està molt motivada i molt forta, i hi ha gairebé tot el ferro.
Jo per diferents motius m'hi presentava sense haver pogut entrenar tot el que m'hauria agradat i sense tenir bones sensacions amb la bici. Que no sembli aquí que dono excuses anticipades, ni molt menys, és el que hi havia i m'hi presentava a veure si el que perdia en físic ho podia guanyar orientant.

La cursa de dissabte era la cursa de llarga distància, i totes les meves preferències es van esvair que vaig veure un mapa completament pla i farcit de bons camins pel costat dels camps. O sigui que no hi havia més, a pedalar molt i molt i a no haver d'orientar massa. Només alguns errors en l'atac a la balisa però, en general, una cursa bastant neta. Com ja era previsible no vaig poder anar tot el ràpid que voldria per falta de potència a les cames. Una mitja de menys de 22km/h en un terreny que podria haver anat a més de 24, però bé, això ja ho sabia i vaig fer el que vaig poder. Al final 5è a la general a 7' del primer, el Fran que està intractable. 
El diumenge tocava la cursa de mitja distància de mitja distància. Per sort hi havia una zona de bosc molt xula i entretinguda en què sí que s'havia d'orientar bastant. Llavors ja tornàvem a entrar a la zona de camps i tocava tornar a pedalar de valent.
En general una cursa bastant bona, només algunes pèrdues de temps per no entendre algunes parts puntuals del mapa. Això sí, he d'admetre que vaig fer algunes trampes involuntàries per descuits de no veure que un camí estava tallat perquè quedava tallat just a la part interior de la rodona de la balisa, passar per sota una tanca quan això estava prohibit (em va ser impossible, suposo que per les ànsies, veure la sortida en el mapa) i retallar 5m de camí en una zona oberta en què hi havia la traça d'altres corredors.
He estat comprovant els parcials i només n'he tret profit d'una de les tres, però no és excusa, vaig fer tres coses il·legals i ho he d'admetre. Ja ho vaig admetre amb els altres corredors quan comentàvem el mapa al final de cursa.
El que sí que crec que s'hauria de fer (i no és per justificar-me) és deixar fer camps a través a tot arreu (excepte en casos concrets com camps conreats o finques privades), igual com es fa a les curses internacionals. Així podem adaptar-nos al reglament internacional i no s'ha d'estar pendent de si puc tallar per un lloc o no.
Al que anàvem, la cursa em va anar prou bé en quant a resultat absolut, ja que vaig quedar 2n a 2' del Fran i vaig poder recuperar la 4a posició al Ivan. Sense les trampes segurament no l'hauria passat a la general dels dos dies.
Bé, ara a pensar en les properes i en la Copa del Món de Dinamarca al maig. Això sí, de moment la setmana que ve cap a Toledo en la 3a orientació a peu de la temporada. Anem sumant i trobant-nos cada vegada més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada