diumenge, 26 de juny del 2011

YUDIGAR ROGAINE; posant-nos morenos

Ahir es va disputar el 5è Rogaine de Copa Catalana d'enguany i el quart en què participava. En aquesta ocasió es tractava del Yudigar Rogaine, a Roda de Ter (en principi s'havia de disputar a la Seu d'Urgell).
Com en el Rogaine de Folgueroles vam fer equip amb el Lleí i hi anàvem molt motivats per intentar repetir la victòria.
Com sempre, hi ha l'equip Bertafocs (Pep Mayolas i Sebas Masseguer) disposats a fer-nos córrer de valent.
El dia pintava molt dur, el cap de setmana més calorós de l'any (de moment) i per un terreny que no convidava gaire a esperar-hi boscos frondosos ni ambient fresc, sinó tot el contrari, la Plana de Vic en la seva plenitud: pistes al voltant dels camps, poc desnivell, boscos impenetrables (en general). El que vindria a ser un Rogaine #ruralrunning, els tuiteros ja sabeu per on va.
A 2/4 de 9 del matí ens donen el mapa a la Plaça Major de Roda de Ter. D'entrada veiem un mapa groc (tot camps), amb una zona amb més desnivell a la part Sud Oest, només dos avituallaments, DIN A3 escala 1:25.000 i 30 fites... "vols dir que no el farem tot?"
El mapa

Comencem a dissenyar la ruta i optem per anar a per la zona de més desnivell i ventilar-ho ràpid. Molt a prop de la sortida hi ha una balisa però, d'entrada, passem d'ella per no trobar-nos amb un tap. A partir d'aquí farem una ruta més o menys circular en sentit antihorari. Serà una cursa de córrer molt, ja que la majoria d'equips farem una estratègia similar, potser amb l'únic dubte de si començar per la 41 o deixar-la pel final.
A les 9 en punt comença la cursa, intentem anar ràpidament cap a la 31, hi anem 3 equips junts. En poca estona hi arribem, però la balisa està mal col·locada i hi perdem molta estona. Finalment la trobem i, quan en sortim, ja arriben els Bertafocs. Ells han començat per la 41 i la 36 i pràcticament ens han atrapat a la 31. A més han vist on era i no hi perden temps. Ja d'entrada ens porten 7 punts d'avantatge. Si ens acaben d'atrapar i ens aguanten el ritme ens guanyen. Marxem de la 31 i anem a fer un cul de sac bastant llarg i empipador fins a la 81. A la tornada ens creuem amb els Bertafocs, els hi portem uns dos minuts d'avantatge.
Continuem avançant, juntament amb dos equips més, pel lateral est del mapa, trobant-nos amb algun camí no pintat en el mapa i observant com un dels dos avituallament no ve de pas per arribar a cap balisa. Com que és bastant d'hora, ens fa fer bastant volta i ens hem de treure els perseguidors de sobre, decidim no arribar-nos-hi.
Ja portem 2 hores i tot just anem a per la 8a balisa. Optem per no retocar l'estratègia, doncs a la part inicial de la cursa les balises eren molt lentes i, segurament, a partir d'ara n'avançarem una mica més. Ja ens ho mirarem quan portem 3 hores.
A la meitat de la cursa estem a punt d'arribar a la balisa 53, 13a balisa nostra i per fi anem sols. Segurament tindrem temps de fer-ne entre 13 i 15 més a la segona meitat de cursa. D'entrada descartem una volta de 3 balises a l'interior del mapa: balises 37, 38 i 49. Segons el temps de què disposem ens guardem la 34 i la 36 al final de tot i, si cal, les descartem.
En poca estona arribem al segon punt d'avituallament i ens refresquem i reomplim el camelback. D'altres equips que venien més enrere no tenen la mateixa sort i ja no hi troben aigua. I això que feia una hora que havíem pogut omplir aigua en una granja. Sortim de l'avituallament i ens dirigim cap a la 91, la balisa amb més puntuació, però també està mal col·locada. El centre de la rodona està en un esperó, la descripció la marca en una vall i, finalment, la trobem en una vall més al nord d'on realment hauria d'estar.
Continuem fregint-nos i vorejant camps. Arribem a Manlleu i hi trobem una font -mitja vida més- i seguim endavant. En les fites 55-56-48-46 ho fem malament. L'ordre òptim creiem que era 55-48-56-46, però ara ja està fet i hem de córrer per recuperar el temps perdut.
Ara toca un tram pel costat del riu, què bé que es posa mullar-te la gorra i refrescar-te les cames, la cara i el cap. La 46 tampoc està ben col·locada, però per sort la trobem a la primera i no ens afecta. Per la riba del riu augmentem el ritme fins a la 35. Ens queda mitja hora per acabar i, de moment, anem a per la 34, on hi arribem en uns 10 minuts. Allà ens hi atrapen els Bertafocs i ens queden 20 minuts. No hi ha opció, hem d'anar a per la 36 i 41 i esperar fer algun punt més que els Bertafocs.
En 5h58'28" arribem amb un total de 130 punts. Hem aconseguit fer-nos amb la victòria per només 4 punts de diferència.
El podi amb Pep Mayolas, jo i Lleí Viles

Ha estat un Rogaine completament diferent al de Folgueroles i per l'estil del Rogaine del Corredor que vam fer al novembre en què va guanyar qui més va córrer. Amb menys calor, segurament, hauríem aconseguit fer totes les balises, i és que estàvem a 33ºC a l'ombra.

S'ha de felicitar a tots els participants per l'esforç que va comportar aguantar durant 6 hores les altes temperatures.
Amb aquesta cursa poso punt i final a la primera meitat de la temporada, ja tinc ganes d'un semi descans d'una setmaneta per recarregar piles i encarar amb força la segona meitat, que pinta molt dura, amb un mínim de 3 Rogaines, 5 raids, els Carros de Foc i altres curses i reptes que apareguin.